Význam Guerilla marketingu v praxi - jak postupovat a co znamená?

Guerilla marketing je nekonvenční formou propagace výrobků a služeb. Jde o soubor postupů, které mají za cíl dosáhnout maximálního zisku při nulových či téměř nulových nákladech. Tato forma propagace je určeně malým a středním podnikům, které nemohou soupeřit s velkými zavedenými konkurenčními firmami. Hlavní investicí u tohoto druhu marketingu jsou zde zejména čas, originální nápady a odvaha k nekonvenčním metodám. Cílem je šokovat a nechat lidi a média, aby o Vás zviditelnili sami. Součástí je tedy i virální marketing.

Mezi nástroje Guerilla marketingu patří i média, která se dají rozdělit na několik skupin. Jsou to minimédia, která zahrnují telefonický kontakt, plakáty letáky apod. Dále maximédia, kterými jsou například televize, časopisy billboardy… Poté to jsou atributy společnosti. Do nich spadají kontroverzní slogany, doporučení od stávajících klientů, sponzoring atd. Cílem je budovat vztahy s veřejností a dobré jméno společnosti. Vymyslet téma, které ostatní zaujme a budou ho šířit dále.

Další součástí Guerilla marketingu je ambientní marketing, který se poprvé objevil v roce 1999. Využívá se zde především netradičních metod a míst propagace, například nákupní vozíky, dopravní prostředky, popelnice apod. Guerilla marketing je nejlepší použít právě v době finanční krize, když jsou velké společnosti na ústupu. Důležité je generovat zisk hlavně u stávajících zákazníků a zaměřit se na přesně definované cíle kampaně, kterou by měl každý snadno a správně pochopit.

Zajímá Vás Guerilla marketing? Kontaktujte nás.